تبلیغات
فایل پی اچ دی - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه

فایل پی اچ دی

گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه

  • گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه
    گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه در 37 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 2156 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 37

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه در 37 صفحه ورد قابل ویرایش

    تخریب

    ابتدا تخریب بنای قدیمی جهت آماده سازی محل اجرای ساختمان جدید و احداث پروژه مسكونی جدید در این مرحله با توجه  به اهمیت مكان و همچنین بناهای اطراف بایستی ساختمان تخریب گردد .اولین قدم در تخریب بنای قدیمی توجه به نوع بناهای اطراف آن از حیث استحكام می باشد كه در این پروژه بناهای سه طرف آن كه سمت غرب و شرق آن  ساختمان مسكونی قدیمی و فاقد اسكلت بندی بوده و فونداسیون هم ندارند و ساختمانهایی بسیار ضعیف از نظر بار جانبی می باشند و سمت شمال آن هم كه دیوار حیاط همسایه می باشد كه آن هم به جهت قدیمی بودن و همچنین مجاورت با باغچه دارای پی بسیار ضعیف و قابل نشست می باشد .لذا با توجه به دو طبقه بودن ساختمان به محض تخریب طبقه دوم بایستی دیوارهای همسایه های شرقی وغربی شمع بندی گردد و از وارد كردن ضربه های خیلی زیاد به آنها خودداری كرد پس از تمام شدن تخریب طبقه دوم نوبت به تخریب طبقه اول می گردد كه در اینجا با توجه به اینكه نسبت ارتفاع پروژه از ارتفاع دو بنای مجاور كمتر است و به جهت اینكه این بناها بصورت ناخواسته تكیه گاه هم در برابر نیروهای جانبی بوده اند لذا كار كمی مشكلتر می گردد و باید بسیار با احتیاط این طبقه برداشته شود . به محض برداشته شدن سقف طبقه اول و تخلیه نخله ها شمع هایی بصورت مایل از وسط ساختمان در حال تخریب به ساختمان ها ی مجاور زده می شود بدین صورت (شكل 1)

    سپس نسبت به برداشتن دیوارهای جانبی پروژه اقدام گردد تا اینكه ریشه دیوارها نیز بیرون بیاید .

    و بدین صورت تقریباكار تخریب پایان می یابد .اما قسمت مشكل تر اجرای پروژه در خاكبرداری آن است .زیرا با توجه به نقشه یك طبقه جهت استفاده برای مكان ورزشی و….بایستی ارتفاع پایین تر از سطح زمین ساخته شود . بدین منظور ابتدا تا نصف پلان زمین در دو جهت هر دو ساختمان شرقی وغربی خوب شمع بندی می گرددتا آنكه ارتفاع آن تقریبا نیمی از پلان ساختمان باشد خاك آن نیم دیگر زمین تا ارتفاع مورد نظر برداشته می شود. در این مرحله از قسمت خاك برداری شده زیر ساختمانها شمع بندی می شود . البته لازم به ذكر است كه گود برداری با فاصلاه یك متر ویا هفتاد سانتی متر از دو ساختمان صورت می گیرد.سپس بوسیله كارگر و نه با لودر جای چند شمع از جداره گود برداشته می شود تا شمعها دقیقا در مرز ساختمانها كاشته شوند بدین صورت   (شكل ?)

    وبدین صورت نصف بعدی هم گود برداری می شود .البته بایستی توجه داشت كه پای شمع هاییكه در زیر ساختمان قرار می گیرند چه شمع های مایل و چه شمع های عمودی نبایستی شناژها قرار گیرند در مورد شمع های عمودی باید در ارتفاع تا یك متر بالاتر از سطح گود قرار گیرند تا در داخل بتن فونداسیون قرار نگیرند و برای فونداسیون مشكلی پیش نیاید . و بدین صورت كار خاكبرداری هم پایان می گیرد .

    فونداسیون

    مرحله بعدی كرسی چینی فونداسیون (ویا پیاده كدن واجرای شناژها ) می باشد . در این قسمت طرح شناژها با گچ ریخته شده وبا آجر و ملات و ماسه و سیمان عیار خیلی پایین چیده می شود اكنون نوبت به كندن و برداشتن خاك مانده (فاصله تا مجاورت پی ساختمانها جانبی )میرسد كه با توجه به مقاومت خاك منطقه و مقاومت آن از زیر خاك برداشته می شود تا پی های جانبی ساختمان هم ساخته شود . پس از اجرای شناژها نوبت به كشیدن ملات مگر در كف فونداسیون می رسد .ملات مگر ملات ماسه وسیمان با عیار پایین است كه صرفا جهت بدست آوردن یك سطح صاف در زیز فونداسیون می باشد و هم چنین قطع ارتباط بین بتن فونداسیون  ریخته شده و خاك می باشد .زیرا در صورت ارتبا ط سیمان داخل بتن بهمراه آب بتن در زمان پس دادن آب از بتن خارج شده و به داخل خاك  می رود و بدین ترتیب بتن پوك می شود .همچنین بتن مگر ارتباط بین میلگردهای قرار گرفته در فو نداسیون و خاك كه باعث زنگ زدگی آنها می شود جلوگیری می كند .برای اجرای بتن مگر بایستی توجه داشت كه سطح فونداسیون پس از كشیدن بتن مگر باید كاملا تراز و صاف باشد تا ارتفاع ساختمان  در نقاط مختلف ساختمان

    برابر باشد .شكل (3)

    مرحله بعدی آرماتور گذاری در فونداسیون می باشد .این كار بوسیله خبره این كار صورت می گیرد و از شبكه های میلگردی خاصی كه به شكل سبد می باشد

    در زیر ستونها اتفاده می گردد.پی های ستونها هم بوسیله شناژها به همدیكر وصل می شود وظیفه شناژها فقط ارتباط دادن پی ها به یكدیگر بوده و از حركت آنها به سمت همدیگر جلوگیری می كنندو هیچ گونه نقشی در تحمل بارها ی ثقلی كه از ستون به فنداسیون وارد می شود ندارند .البته لازم ابه ذكر است كه این موضوع در مورد پی های باسكولی تفاوت دارد .در زمان آرماتور بندی موارد زیر تكرار می شود :

    1)فاصله میلگردهای سبدها معمولا بیشتر از مس 7 است البته این موضوع به میزان بار وارده بر فونداسیون بستگی دارد .ولی حتی الامكان باید این فواصل

    به گونهای باشد كه عبور بتن و ویبره به راحتی صورت گیرد .در زمان اجرای آرماتور گذاری صفحات ستونها هم كه با میلگردهای بصورت عمود بر آنها بر روی سبدها طوری قرار می گیرد كه میلگردهای متصل به صفحات بعنوان ریشه ستون در لابلای شبكه سبد قرار گیرد و دقیقا تا زیر سطح صفحه بتن ریخته می شود .البته در زمان قرار گیری صفحات آنها را تنظیم می كنند یعنی آنها را از نظر اینكه در یك راستا باشند ودر محلهای مورد نظر در نقشه قرار گرفته باشند و همچنین در یك تراز بودن آنها را دقیقا چك می كنند . البته لازم به ذكر است كه پس از ریخته شدن بتن در فونداسیون سطح ترازی صفحات بهم می خورد و بایستی دوباره آنها را چك كرد .زیرا تراز نبودن آنها با توجه به اینكه ستونها قبلا ساخته شده اند باعث اختلاف تراز سقفها ونامساوی بودن ارتفاع در نقاط یك یا چند طبقه می شود .

    بتن ریزی پی ساختمان :

    قبل از ریخته شدن بتن در پی ساختمان ابتدا دیوارهای جانبی فونداسیون و شناژها را بطور كامل با نایلون می پوشانند این عمل به چند دلیل صورت می گیرد :

    1)اول اینكه ارتباط بتن ریخته شده با  خاك و یا دیوارها قطع گردد و در نتیجه آجرهاییكه در كرسی چینی استفاده گردیده اند .مجددا  قابل استفاده  باشند دلیل دوم  و در واقع مهمترین دلیل اینست كه از خروج آب و سیمان بتن از داخل بتن كه باعث پوك شدن بتن می گرددجلوگیری شود .

    پس از آنكه دیوارهای شناژها و پی ها  با نایلون كاملا عایق گردید بتن ریزی انجام می گیرد . ریختن بتن از یك جهت شروع می شود بتن تا پر شدن كامل شناژها و فونداسیون در هر مرحله ریخته می شود . و سپس ویبره می شود .

    در زمان ویبره شدن باید دقت كرد كه خیلی زیاد و خیلی كم هر دو برای بتن مضر می باشد زیرا ویبره زیاد باعث ته نشین شدن سنگدانه ها در بتن گشته و در نتیجه همگنی بتن به هم می خورد و بتن پس از خشك شدن مقاومت مورد نظر را نخواهد داشت .و یا ویبره كم باعث می شود كه بتن بخوبی متراكم نشود كه در این حالت هم بتن مقاومت  خوبی از خود نشان نمیدهد .در زمان ریختن  بتن باید بدین نكته توجه داشت كه اگر بهر دلیل بتن ریزی بصورت كامل انجام نشود مقطعی كه بتن ریزی از آنجا قطع شده بایستی بصورت شیبدار باشد .و قرار دادن ماننع در بین بتن برای جدا كردن بتن ریخته شده و بتنی  كه بعدا ریخته می شود كار درستی نمی باشد .

    اجرای سقف

    پس از قرار دادن تیرها و تیرهای اصلی نوبت به اجرای سقف می شود .برای این كار ابتدا تیرچه ها در جهت مشخص ریخته شده و زیر آنها با استفاده از تیرهای چوبی یا فلزی كه بصورت افقی و عمودی در زیر تیرجه قرار می گیرند این كار برای این است كه پس از ریختن بتن با توجه به اینكه سقف هنوز خود را نگرفته است از خیز تیرچه ها جلوگیری می كند .پس از شمع بندی زیر تیرچه ها وقرار دادن سفالها در بین آنها اكنون میلگردهایی كه خیلی نازك هستند بصورت افقی و عمودی و عمود بر هم بر روی سقف نصب می شود .ته این میلگردها بصورت عصا گچ می گرددهدف از كاربرد این میلگردها هم یكپارچه كردن بتن می باشد هیچ گونه وظیفه  تحمل بار را ندارد .این میلگردهاكه بدون آج هستند بنام میلگرد حرارتی در بازار شناخته می شوند .

    پس از ریخته شدن بتن سقف وخشك شدن آن شمعها برداشته میشوند .ازلحاظ استاندارد برداشتن شمعها این زمان بین 14تا 21روز است اما در حین اجرا بدلیل نیاز چوبها معمولا حداكثر پس از یك هفته تا ده روز شمعها برداشته میشوند كه این بخصوص در زمانیكه زیر سقف بدون شمع باشد وشمعهای سقف بالائی روی آن قرار گیرد باعث بوجود آمدن تركهای ریزی در بتن میگردد

    نگهداری بتن سقف همانند فونداسیون میباشد .البته تعداد آب دادنها كمتر است

    خصوصیات تیرچه ها

    تیرچه ها تیرهائی هستند كه جهت تحمل نیروهای ثقلی (فقط ثقلی)و انتقال آنها به تیرهای اصلی بكار می روند تی رچه ها تشكیل گردیده از سه قسمت كه تعدادی میلگرد به همراه یك قالب بنام فندوله در قسمت تحتانی تیرچه ویك میلگرد زیگزاگ و یك میلگرد در بالای تیرچه بنام میله حمل و نقل .هر كدام از این اجزا وظیفه خاصی به عهده دارند مثلا میلگردهای قسمت پائین تیرچه جهت تحمل لنگر و میلگردهای زیگزاگ برای تحمل نیروهای برشی و میله حمل و نقل دارای وظیفهای بینابین این دو میباشد وهمچنین جهت ارتباط بین زیگزاگها و حمل ونقل

    تیرچه می باشد بنا به كاربرد و نوع ومقدار نیروهای وارد بر تیرچه تیرچه در طولهای گوناگونی ساخته میشود مثلا در كاربردهای معمولی كه در ایران رایج است این طول حداكثر 8متر میباشد.همچنین نمره و تعداد میلگردهای تحتانی بر حسب طول و مقدار بارهای وارد بر آنها تفاوت دارد .تیرچه ها بر حسب بلوكهائیكه در بین آنها قرار میگیرند در فاصله های خاصی نصب میشوند مثلا در سقف تیرچه بلوك معمولی كه بلوكهای سفالی در بین تیرچه ها قرار میگیرند فاصله تیرچه ها در حدود 40تا 50سانتیمتر است .دربعضی دیگر از سقفها بجای بلوكهای سفالی از بلوكهای سیمانی استفاده می گردد .و در جاهای دیگر از بلوكهای سیمانی كه با استفاده از ملات بتن پوكه ساخته شده اند و به جهت سبك بودن و راحتی كاربری مقبولیت گسترده ای یافته اند استفاده میشود اخیرا از نوعی فوم بنام یونولیت نیز استفاده میگردداین فوم دارای معیب و مزایائی است از جمله مهمترین مزایای آن پیشرفت سریع كار و نیز سبكی و راحتی كاربرد میباشد و از مهمترین معایب آنهم ضعف در برابر آتش سوزی است زیرانوع اولیه آن كه نسبت به آتش سوزی بسیار حساس است و براحتی اشتعال پذیر می باشد

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
Can you stretch to get taller?
یکشنبه 26 شهریور 1396 11:52 ب.ظ
It's amazing in favor of me to have a site, which is beneficial
in favor of my experience. thanks admin
feet issues
شنبه 25 شهریور 1396 12:21 ق.ظ
Great post. I was checking constantly this weblog and I am inspired!
Extremely useful information specifically the remaining section :) I deal with such info
much. I was looking for this certain information for a very long time.
Thank you and best of luck.
Why is my Achilles tendon burning?
پنجشنبه 16 شهریور 1396 08:10 ق.ظ
Greetings! I've been following your website for a long
time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Lubbock Texas!
Just wanted to tell you keep up the good work!
What causes painful Achilles tendon?
پنجشنبه 26 مرداد 1396 09:14 ق.ظ
Someone essentially lend a hand to make significantly posts I would state.
This is the very first time I frequented your website page
and thus far? I amazed with the research you made to create this particular post extraordinary.
Great activity!
http://johnnywalczyk.hatenablog.com/
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:39 ق.ظ
I am now not sure where you're getting your information, however great
topic. I must spend some time studying much more or understanding more.
Thank you for excellent information I used to be on the lookout for this info for my
mission.
Why do they call it the Achilles heel?
یکشنبه 15 مرداد 1396 07:23 ب.ظ
I really like reading through an article that can make people think.

Also, thanks for allowing me to comment!
Foot Problems
جمعه 13 مرداد 1396 03:37 ب.ظ
Right here is the right web site for anybody who wants to understand this topic.
You understand a whole lot its almost tough to argue with you
(not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that has been discussed for
a long time. Wonderful stuff, just wonderful!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :